Hoe is het met de balans in jouw leven?

In de ideale situatie zijn spanning en ontspanning met elkaar in evenwicht. Maar vaak is de situatie niet zo ideaal en kan het lastig zijn je balans te bewaren in de hectiek van alledag. Zeker als je een drukke baan hebt. Of als je werk en gezin met elkaar combineert.
Als je een tijdlang veel vraagt van jezelf, kan je lichaam op den duur gaan protesteren en kunnen er klachten ontstaan.

Misschien herken je dit wel?
– Een gespannen, onrustig of angstig gevoel.
– Moe, prikkelbaar, misschien wel burn-out.
– Ademklachten als niet lekker kunnen doorademen of hyperventilatieklachten.
– Lokale fysieke klachten als spanning in nek en schouders of lage rugklachten.
– Moeite met inslapen of doorslapen.

Je hebt misschien niet alle klachten bij elkaar, maar toch kan het behoorlijk vervelend zijn.
Het kan niet alleen jouzelf beïnvloeden en de kwaliteit van je leven, maar ook je gezin, je werk.
En het kan misschien wel zoveel makkelijker!

Vind je het tijd worden er iets aan te doen en energie over te houden aan het einde van de dag? Wil je weten in welke mate spanning een rol speelt in je klachten?
Samen onderzoeken we wat nodig is om de balans te herstellen, je klachten te verminderen en je fitter te voelen.

    Ontdek of je klachten spanningsgebonden zijn.

  • Leer zó te ontspannen dat je lichaam optimaal kan herstellen.

  • Breng meer balans in je leven.

Direct naar:

groepslessen - Sense Your Balance - IJsselstein

Stress is gezond!?

Ja, echt waar! Of toch niet? Kelly McGonigal, gezondheidspsycholoog, bestudeerde verschillende onderzoeken en kwam tot de conclusie dat stress gezond is. “What if everything you thought you knew about stress [...]

Adem- en ontspanningstherapie
Methode Van Dixhoorn

Leer hoe je zelf fysieke en mentale spanning kunt verminderen. Samen zoeken we naar een manier die bij je past en waarbij je een duidelijke ontspanning ervaart: oefeningen waarbij het accent ligt op de aandacht, op beweging of juist op de adem. Door op deze manier regelmatig spanning te verminderen, krijgt je lichaam optimaal de kans te herstellen en wordt duidelijk of je klachten het gevolg zijn van te hoge spanning.

Groepslessen

In de groepslessen “Bewust ontspannen & ademen” vergroot je je vaardigheden om mentale en fysieke spanning te verminderen.
Meerdere keren per jaar start een introductiecursus van 10 lessen.
Heb je een introductiecursus gevolgd of heb je individuele therapie gehad? Dan kun je meedoen met de maandelijkse groepslessen.

Massage- en bewegingstherapie

Pijnlijke spieren, nek-schouder-rugklachten, een gevoel dat alles vastzit of moeite met ontspannen? Massage- en bewegingstherapie helpt je bewust te worden van spanning in je lichaam en nodigt uit om tot rust te komen en te ontspannen. Behalve voor een klachtgerichte behandeling, ben je ook welkom voor een ontspanningsmassage.

[/fullwidth]
Meer informatie over ademtherapie
Meer informatie over groepslessen
Meer informatie over massagetherapie

Tijdelijke aanbieding november en december 2016 - Sense Your Balance - IJsselstein